sayang gumukkk


hehew..rindunyaa kat budak gumukk niey..
walaupon gumukk niey yg slalu buli thia..tpy dya ttp yg trphat kat haty..
hahaha gumukk2 pon thia syg..muka huduh,..xencem muehehe.
walupon mnusia nmpk bnyk kekurangan yg ada pda dri dya..tp kekurangan tula yg sempurna bgy thia..xtaw la bla ley bersanding niey..xlarat nk tnggu dah *maklum la gtal nk kwen awl..bnda yg baik jgn dilewat-lwatkn....huhu >,<

peace no war...there's no true love without a sacrifice.. 



thanks coz sudi baca coretan saia ini

❤ sayang mama ❤


saya sayang mama saya .. mama kakak nak minta maaf klu kakak selalu skitkan hati mama , bagy mama marah , selalu wat mama pening kepala.. heEee :P
mom , i really love you much as i do 
akak nak terima kasih sgt2 atas semua pengorbanan mama yg sampai mati akak xley bayar ..
mama selalu :)
basuh , seterika semua baju skolah akak
sediakan air suam untuk akak mandi
jaga akak time akak sakit
klu akak nak apa2 mesti mama bagy walaupown xde duit
suap akak mkn .. i miss this moment :3
selalu mnjadi peneman&pendengar setia disisi akak time susah senang

dan trima kasih mama kerana lahirkan akak dan mnjaga akak hingga akak besar 
insyaallah selagi akak masih hidup akak akn jaga mama akak niey baik2 .. PEAS!




thanks coz sudi baca coretan saia ini

buka posa ngan member ❤

hoho , assalammualaikum n salam sejahtera , ary nie thia nx la kongsi cter ckit ngan korang cmua ,. nak tawu apa dye?hoho , thia berbuka posa ngan kwn sekelas jew :)


kami semua snap pic kt dataran dlu smentara membe2 lain datang :p


awesome! geng2 DATINS


haha , smile will make u better :3


nie thia ngan farah ,. dye comeykan ..


aik , dalam KFC pown smpat berposing lagy? besa laa 2 ,.


nie kwn2 thia , depa cmua cute2 kan? jeles thia dbuatnya ..


waaaa , so yummy .. i LOVE CHICKEN !!


haha , nie una .. nie la membe thia yg tman thia gy cs ,.kmi p 2 org jaa .. dua2 perangai cm budak2 ,.ade kaa patot py cs jalan kaki semata mata nx beli komik jaa?


alorrh , gambar thia xdela coz time nie thia ngan una py merayau kt cs :P







thanks coz sudi baca coretan saia ini

dear sweetie ❤


haaa , meh thia nax cter ckit sal bff thia yg mnja nieh .. td time blek kolah an , thia tman laa yana nie blek umah , pas 2 kmi punya borak punya borak sampai kol 5 lebih ,. hee , pas 2 jumpa abg jap .
pas 2 time thia nx blek , yana pulak x bgy thia blek , coz thia nx blek jalan kaki .. yana tiba2 nangis time thia desak nx blek jalan kaki gak ,. heee last2 abg gak laa yg paksa blek ngan dye , dye laa desak nx antar .. malu2 , 1st time dye antar thia blek ,. hee , i;m sowy dear coz watkan yana nangis .. thia cuma xnx susahkan yana jew,.



haha , she kinda like a children ,.but , i'm really love you yana ,.       u r the best friend i ever had ..
thanks yew yana coz sudi jd bff thia n selalu ade dsisi thia saat thia susah n senang .. klu ingat pasal kenangan kita dulu , mesti lawak an?terutama time masok hospital coz excident 2 ,.haha , anyway, thia gembira ade bff cm budakk bcukk nieh :P


thanks coz sudi baca coretan saia ini

❀ am i childish? ❀


hey kwn2 thia yg comey molek tuh,.
korunk pew khabar?sihat kew x 2?dah mkan kew blom,.
eh bnyak tnye lak thia nie,.huhu,.korunk ske tgk cter kartun x?
msti de kte of coz n msti kte xtgk an,.
setengah fkir tgk cter kartun nie mcm budax2 an,.
tp bgy thia cter kartun nie merupakan sebuah hiburan pew,.

bagoz dri tgk cter yg xsenonoh an2??jgn marah erk,.
ade ke patut,ramai kte thia nie childish?cam budax2?
ish3,..cian,.kte nie xpayah laa nx sikap matang sgt,.
(nx tunjuk cool n mcm dah besar la katakan)
bla kte bersikap kebudax2 kan,mesti kte teringat time kte
kecik2 dlu an,.best pew,.tp jgn la terlalu kebudax2 kan,.
(t owg menyampah lak)

biar nmpak cm budax2,.asalkan jgn mudah kena tipu sudah,.
thia suka cara idop thia,.x kira pew owg ckp,.owg kutuk or anything,..
i love to be myself,..be yourself is better than other,.:)


thanks coz sudi baca coretan saia ini

❀ erti cinta sejati ❀


Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog merekaIsteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukt!i! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya ??

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata “Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma. Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital. 

Surat tersebut berbunyi begini :

*****************************************

“Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. tapi, aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab yg zahir. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati…cukuplah sayang sebagai isteri abang dan kita sebagai hamba Allah sebagai sebabnya…”

 *****************************************

 hmmm..jika begitu kisahnye untuk manusia,bagaimana dengan perasaan ‘cinta’ kita kepada yg Maha Esa? apekah kita cintakan Allah hanya kerana Dia telah memberikan kita tangan? atau sekadar die telah berikan kita anggota tubuh yg sempurna? tidak dinafikan,kita perlu mengangkat kesyukuran kepada Allah atas kurniaanNya itu, tapi bukanlah itu sebab utamanya…maka bagaimana sekiranya semua nikmat itu ditarek oleh Allah? adakah terhenti perasaan cinta kita kepada Allah pada saat itu? atau bagaimana dengan mereka2 yg tidak dikurniakan semua itu? cinta yg sejati lahir dari hati…bukanlah dari akal yg sentiasa lari…


thanks coz sudi baca coretan saia ini